چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن چیست؟

مرکز چاپ سابلیمیشن انلاین

چاپ سابلیمیشن (Sublimation Printing)، که به آن چاپ روی اجسام یا چاپ با دستگاه پرس حرارتی هم گفته می‌شود، یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع چاپ دیجیتال است، که از آن برای چاپ طرح و تصویر بر روی اجسام استفاده می‌شود.
مانند چاپ روی ماگ و لیوان، تیشرت، تاپ زنانه، هودی، کوسن، پازل، پد ماوس، تابلوفرش، بشقاب، کاشی سرامیک، سنگ، جاکلیدی، خودکار و... .

فرآیند چاپ سابلیمیشن

در این روش، ابتدا عکس یا طرح مورد نظر را با استفاده از جوهر مخصوص سابلیمیشن بر روی کاغذهای مخصوص آن پرینت می‌کنیم. سپس کاغذ پرینت شده را بر روی محصولی که می‌خواهیم طرح بر روی آن چاپ شود، با چسبِ نسوز می‌چسبانیم و سپس زیر دستگاه پِرس حرارتی قرار می‌دهیم.
میزان دما، زمان و فشار دستگاه را با توجه به محصول مورد نظر تنظیم می‌کنیم.
دستگاه پِرس سابلیمیشن، رنگِ پرینت شده‌ بر روی کاغذ را به گاز تبدیل کرده و سپس آن را به جسم مورد نظر منتقل می‌‎نماید.

در واقع، در چاپ سابلیمیشن، رنگ به خوردِ متریال (مواد) می‌رود، که می‌توان این امر را یک مزیّت نسبت به سایر چاپ‌ها برشمرد.

با روش سابلیمیشن می‌توان روی هر جسمی چاپ انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت؛
در خصوص چاپ لیوان یا سایر محصولات مشابه، برای این که یک جسم آماده‌ی پذیرش جوهر سابلیمیشن شود، یک لایه پوششی (کوتینگ) بر روی آن در کارخانه یا تولیدی اعمال می‌شود. از این رو، نمی‌توان بر روی جسمی که آن لایه کوتینگ را نخورده باشد، چاپ سابلیمیشن انجام داد.

و در خصوص چاپ تیشرت و هر لباس دیگر، می‌بایست پارچه‌ی آن در الیاف خود دارای حداقل 50 درصد پلاستیک (پلی استر) باشد.

کیفیت چاپ سابلیمیشن و طول عمر محصولات

کیفیت یک محصول، ماندگاری چاپ و ثباتِ رنگِ آن، به چند عامل بستگی دارد؛
کیفیت جوهر سابلیمیشن، کاغذ پرینت سابلیمیشن، اجسام خام و لایه پوششی (کوتینگ) آنها و همچنین مهارت اپراتور، تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت چاپ نهایی دارند.
چنانچه موارد ذکر شده دارای کیفیت مطلوبی نباشند، طرح مورد نظر بخوبی و با کیفیت بالا بر روی اجسام منتقل نمی‌شود، یا پس از مدتی دچار تغییر و کاهش رنگ می‌شود.

پس می‌توان گفت، علّت اصلی تفاوت قیمت محصولات در چاپخانه‌ها و فروشگاه‌های مختلف، اختلاف سطحِ کیفیِ مواد اولیه و متریال استفاده شده و همچنین دقت و مهارت اپراتور در تولید محصول است.

مرکز چاپ ایرانیان مارکت با بکارگیری مرغوب‌ترین مواد اولیّه و اجسام خام درجه یک، این اطمینان را به خریداران محترم می‌دهد، که کلیّه‌ی محصولات تولیدی در این چاپخانه، با بهترین کیفیت چاپ شده و به مرور زمان دچار افت کیفیت و تغییر رنگ نخواهند شد.

بریم نگاهی بندازیم به دستگاه پرس حرارتی چاپخانه ایرانیان مارکت، که از جدیدترین و بروزترین دستگاه‌های چاپ سابلیمیشن در کشور است...

برخی از محصولات چاپ شده در ایرانیان مارکت

دیدگاهتان را بنویسید